Faceți căutări pe acest blog

Senzorii de temperatura

                              Senzori temperatura Motor M43 B16 
                               similar se pot verifica si la alte modele

Senzorul de temperatura motor influenteaza cantitatea de benzina pe care injectoarele o dau pyulverizeaza in cilindrii. Iarna cand este  foarte frig cantitatea de benzina va fi un pic mai mare, pentru ca motorul sa porneasca mai usor, dar daca senzorul este decalibrat atunci chiar si vara cantitatea de benzina poate fi mai mare ,si atunci bujiile se vor uda ,si pornirea va fi mai greoaie.

Deasemenea si senzorul de temperatura din debitmetru influenteaza usor cantitatea de benzina, iarna aerul fiind foarte rece, vara aerul poate depasi 40C, deci va avea alta densitate, si uneori avem impresia  ca vara motorul trage mai greu.

1-Senzorul de temperatura al motorului (fire maro cu maro rosu) are valoarea de 9-10K
montat in circuit are valoarea de 2,1 k(cu motorul rece),
Acest senzor duce catre calculatorul masinii si comanda socul automat (regulatorul de relanti) cat motorul e rece.
   Modificare circuit: se pune o rezistenta de 6.2k in paralel cu firele maro-maro/rosu (iarna) , nu recomand la motoarele uzate,sau de 3.3k (vara)astfel ca pe timp de vara socul automat nu va mai functiona,(pentru a reduce consumul de benzina) astfel motorul va sta la relanti (la turatie de 800 ture/min) pe toata perioada
  de vara, cand afara este foarte cald.

2-Senzorul care duce catre calculatorul de la bord (nu catre calculatorul masinii) are valoarea de 5,1 k (in circuit) si are rolul de a indica temperatura motorului.
 Situatii intalnite: daca senzorul este defect sau in scurt circuit ,pe bord va afisa temperatura maxima,daca firul care pleaca catre calculatorul din bord face scurt circuit la caroserie ,deasemenea va afisa temperatura maxima.
Daca firul senzorului face scurt circuit cu +12v atunci temperatura afisata la bord va fi minima.


Niciun comentariu: